tisdag 29 april 2008

Mtb-Sthlm #1

Ida var det race på lida!
Det var första deltävlingen i Mtb-Sthlm som avgjordes och vi bjöds på bästa tänkabara väder! Jag tror banemig att det var den varmaste dagen hitils iår dessutom.

Innan start var jag taggad till tusen, de riktigt spratt i kroppen. Och vid starten skulle det visa sig att de fanns mkt pang i benen.
Fick tidigt en lucka som jag drygade ut rätt rejält. På 3e varvet började däremot benen stumna ordenkligt och jag fick slå av på taktet. Då kom Fredrik Edin ikapp, han har visat sig vara en snabb liten halläning och så var även fallet idag. Lyckades Hålla hans hjul i ett halv-varv sen fick jag vika mig.

Imål blev jag iaf 2a vilket jag e nöjd med.
Banan var väldigt krävande men samtidigt riktigt rolig! Lida erbjuder riktigt fin stigcykling.

Idag visade de sig också hur stor fördelen med en fully är när terrängen är riktig jävlig. Var ingen som hellst problem att åka ifrån hardtail åkarna:)

Hoppas att benen håller lite längre nere i mjölby nu på lördag, då kan de gå riktigt fort!

PS. bilder kommer! DS.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt åkt Micke!
Jag kan meddela att det inte är några problem att åka ifrån folk med en Hardtail heller. Jag körde ikapp Nilsson nedför i stenskrammel igår på vår träningstävling, han hade Sparkstötting =D

Snart ska vi bomba i Mjölby!

Micke Häggqvist sa...

Sant, med lite teknik så brukar de lösa sig hur som!
Yeah, mjölby blir kul:) ser ut å va lite ny bansträckning också, så de blir nog bra.

Eklund sa...

Ahhhh. Hur kunde jag missa. Det är min hemmaba... det är hemma för mig.