fredag 18 april 2008

Race-time

Så var det åter dags för en primiär. Denna gång är det den första "riktiga" tävlingen i sverige som ska köras!
I eftermiddag åker jag nämligen ner till Varberg för årets första drabbning mot det svenska startfältet. Dessvärre, eller kanske för min del, som tur va, så är det WC premiär samma helg så dom bästa uteblir från startfältet. vilket å andra sidan gör det lättare att placera sig bra!

Väl nere i Varberg möter jag upp med ytterligare 2 team-åkare, ska bli kul att träffa dom igen!

Tävlingen är i Etapplopps-form vilket gör det lite extra spännande. På lördagen körs ett kortare XC lopp på ca 21km. Dagen efter, alltså söndag ska ett likadant lopp köras fast nu i motsat åkriktning.

Självförtroendet inför tävlingen är på topp. Jag har redan gjort min XC premiär så jag vet hur det känns och vad som krävs av mig för att köra Riktigt bra, vilket känns tryggt.

Med mig har jag också Victor "Arne" Östman som kommer att stå för arbetet i Tech & feed zone.
Förberedelserna känns bra och jag hoppas att kroppen kommer att svara minst lika bra under helgen!

Återkommer med Race-Rapport

1 kommentar:

Per Kumlin sa...

Kör hårt där nere i Varberg och visa var skåpet skall stå...;o)