måndag 7 april 2008

TävlingsRapport - Djouce woods

Det gick tungt på Irland... Eller igentligen inte tungt, snarare så gick det inte Fullt.
Hade av någon anledning svårt att tro på mig själv under racet, intalade mig själv att jag inte kunde köra fortare än så. men men... de e sånt som händer.!

Hursom, jag njöt verkligen av racet! Det var bland dom roligare banorna ja någonsin kör. Upp, ner och en väldig massa skrå körning. Banan var överlag väldigt teknisk och offta ganska långa backar.
Vädret däremot var inte så kul...De va ett typiskt Irländsk väder och under racet hade vi Snö, Regn, Hagel och Sol! högst varierande med andra ord. tempen låg runt 4 grader så speciellt varmt va de inte heller...

Imål var jag tolva, av totalt 19 startande. Inget resultat jag är nöjd med direkt, men jag var helt enkelt inte bättre än så.
Känns iaf väldigt skönt att ha avklarat XC primiären och känner nu att jag kommer ha ett mycket bättre självförtroende till Sverige Primiären i Varberg.

Irland är ett häfftigt land, fint och dramatiskt och riktigt gryma stigar. men vädret är inte att leka med!

Resultat: http://www.kcapitalcup.com/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=57

Inga kommentarer: