söndag 20 april 2008

Race Rapport Kattegattouren Stage: 2

Dagens Race gick betydlit mycket bättre! Tog mig imål som 5a och totalt med båda ettaperna räknade slutade jag 6a. något jag nog får vara nöjd med endå.

Hursom, Racet idag var riktigt kul. Skönt att kroppen svarade bra och att allt funkade som de skulle.
Dom två första varven låg jag med i en tätgrupp på 6 man som sedan efter halva varv 3 skulle börja splittras upp. Benen blev sega i ungifär ett varv och jag tappade lite mark. Men jag lyckades rycka upp mig ordenkligt och få bra fart igen.

Banan gick i motsatt åkriktning mot gårdagen och var enligt mig lite mer lättåkt. Körde dock 8 minuter snabbade än igår så de värkar som jag var lite piggare också:)

Nu väntar ett litet tävlingsuppehåll fram till Sv-cupen i Mjölby under himilfärdshelgen.


Foto: Arne - http://koma-arne.bilddagboken.se/p/main.html

3 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar ha varit en rolig bana i alla fall. Schyssta bilder med bra fart i.

//A

Per Kumlin sa...

Bra kört, 6:e plats totalt är inte fy skam.

Ha det
/Per

Micke Häggqvist sa...

Tack! nä, inte helt faktiskt:)
men ja gjorde bort mig lite på lördagen... blev inte bättreä än 8 och tappade en hel del tid... men de e sånt som händer. skönt att få till det en av dagarna iaf!