söndag 4 maj 2008

Svenska Cupen #1 - Mjölby

Igår hade sverige-cupen så preimär.
Banan hade säsongen till ära fått sig en liten ansiktslyftning och i kombination med lite väta på backen så blev den bitvis riktig tungkörd.

Min prestation var däremot undermålig. Benen svarade inte alls och drog tillslut med sig psyket ner i fallet vilket gjorde det hela till en ganska trisst tillställning. Men men, det är sånt som händer.
Roligt var det däremot att det var så mycket folk till start, iaf i Elit klassen. Knapt 40 pers drog iväg, vilket är en uppåtgående tränd så vitt ja tolkar de.

Men Lördagen den 3 maj är nog en dag jag kommer att glömma ganska snabbt.

Nu ser jag istället fram emot att tävla i västgötacupen och första(?) deltävlingen som går i Hjo.
Banan i Hjo är för övrigt en av mina absoluta favoriter i sverige och med ett bra reslutat där förra året hoppas jag på att kunna åka snabbt även iår=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Starkt kört i början av loppet i Mjölby, hoppas du kan hålla samma fart i framtiden. Då kan vi köra team-taktik och göra det jobbigt för konkurrenterna =)

Första deltävlingen i Västgötacupen var förresten 1maj loppet i Kvänum.

Hade fint!

Micke Häggqvist sa...

Hahah, aa vi var ju på god väg med ett fint lagsammarbete. Sen blev jag trött, ungifär lika trött som din kedja värkade bli..:P
Men en annan gång får vi nog till de bättre!