lördag 16 augusti 2008

Sv-cup, Södertälje XC

Sista helgen med XC-cupen är nu kommen och plattsen är Södertälje, nästgårds med andra ord!

Idag avgjordes XC racet och de skulle faktiskt komma att bli en relativt bekväm resa för min del. Slutade 12a så jag var ju aldrig med och krigade om dom finare plaseringarna men jag är endå rätt nöjd!
Banan var hyffsat teknisk och väldigt ryckig.. underlaget var rätt plött å många gånger halt också så de gällde att hålla huvet kallt, vilket jag lyckades bra med.
Kunde slappna av rejält dom 2 sista varven då luckan både fram och bak var så pass stor.. När bara 3 minuter återstod av racet fick jag däremot gasa på lite då Anders haritz närmade sig. Som tur va kom han aldrig nära nog för att hämta in mig.

Imårgon är de så dags för Cup-final. Av någon korkad anledning så körs iår XC-cup finalen som ett långlopp. Fråga mig inte varför, men nånting har uppenbarligen brunnit i något SCF huvud.
Men men, jag är glad att det finns en cup iaf, det är ju ett steg framåt gämför med förra året!
Så, nog klagat. Här följer lite bilder från dagen:)

Inga kommentarer: