söndag 17 augusti 2008

Sv-cup Final

Då var sverige cupen över för detta år. Jag hoppas att den blir bättre nästa år, 3 helger e alldeles för lite och pinsamt dåligt av SCF.

Dagens XCO race, eller XCM som de i praktiken var blev hursom inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Dom första tio minuterna gick relativt bra men sen blev allt bara pankaka...
...Tills Per kom ikapp! Per låg då i ledningen och jag blev oerhört motiverad att hjälpa honom till hans första H30 seger. Halva racet hade då gått ungifär men ja hade ju åkt lugnt dom senaste 30 minuterna så jag beslutade att ge de allt vad jag hade.
i straxt över en timma låg jag mer eller mindre och drog konstant. Gjorde de jag kunde, och det räckte!
Per fick sin första seger, och desutom blev de till finalen vilket var oerhört kul, Grattis!

Jag slutade på en 12e platts(tror jag) vilket väl är helt okej. Men mest nöjd är jag över den fina laginsats Ghost Sweden presterade idag! Mer än halva sista loopen fick vi desutom lite stod av Jimmy Hammarlund som gav sitt sista men fick släppa när målet närmade sig.

Sverigecupen är över, men inte säsongen!
PS. ska även passa på att nämna arne... de skulle kännas bra för honom. DS

2 kommentarer:

Per Kumlin sa...

Grymt kört. tack så mycket för all draghjälp det satt verkligen fint. Nu fick man äntligen sin efterlängtade seger i XC-cupen.
Det var grymt kul och få sladda av sig lite i leran, mer sånt tycker jag.

Vi synes och hörres
Ha det
/Per

Anonym sa...

Härligt attt det släppt för di nu Micke!

Tack för lånet av cykel vid Finnmarksturen. Synd bara att tanden min jävlades.

Hade fint!