söndag 25 maj 2008

Borlänge Tour

Sverige cup nr:2 har så avvärkats.
Dessvärre hade jag inte riktigt återhämtat mig efter min 2 veckors sjukperiod vilket gjorde att kroppen inte alls svarade som den brukar.
Detta var något jag var förbered på innan så i efterhand är jag iaf inte missnöjd över min prestation.

Hursom så var det tre ettapper som skulle köras. åkaren med minsta sammanlagda tid vann.
Fredagens prolog insåg jag var min enda chans under hegen att kunna göra ett resultat så jag gav de allt va jag hade, men de skulle inte komma att räcka till mer än en 21a platts.

Dagen efter, i lördags, var de XC som stog på chemat. Etappen va sviiin lång(mer än 50km) och efter 4 av 6 varv valde jag att klivia av. Helt slut, både i ben, rygg och huvud.

Idag söndag skulle allt avgöras. 13km tempo skulle köras och jag fick gå ut först (eller sist..) pga att jag bröt dagen innan. Jag lyckades köra mig riktigt trött men det räckte ändå inte till nån vidare placering och jag var flera minuter efter segraren.

Men det känns iaf skönt att veta varför jag inte presterade som jag brukar och nu hoppas jag på ett betydligt roligare resumering av Lida Loop som går om 2 veckor!


Foto: http://per-kumlin.blogspot.com/

Inga kommentarer: