lördag 29 mars 2008

Keps Cup #2 - Källbrink

Så har första tävlingen på hemma plan bivit avvärkad! och det var verkligen på hemma plan. inte mer än 7 minuter från dörren närmare bestämt.

Dagen till ära var det lite extra varmt, 6 grader och solen tittade nästan fram.
Ute på banan låg snön däremot fortfarande kvar, iaf bitvis. Annars var banan väldigt fin och fullt cykelbar vilket man knappast trodde för några dagar sedan.


det var ganska många startande och en hel del publik som hejjade på vilket alltid är kul, det tackar jag för!


Racet då... Dom första 3 varven var i stora drag ganska tunga. fick aldrig igång benen riktigt och ryggen känndes av rätt mycket. därefter, på varv nummer 4 och 5 blev det däremot väldigt mycket bättre och jag fick mig en rejäl fight med Justus på sista varvet som jag glädjande nog gick segrande ur! Men helt enkelt va de inte, Justus skänkte knappast bort 3e plattsen utan jag fick verkligen bevisa mig värdig för den.

På det stora hela så var den en lyckad tävling och jag är nöjd:)
Länk till Resultat listan: http://www.svenskidrott.se/organisation.asp?OrgElementId=43892

Här näst på programet är det Irländsk cup. http://www.kcapitalcup.com/
Ryktena säger att motståndet kommer vara riktigt tufft, snudd på världsklass. så de blir spännande! avfärd till irland är redan nästa helg. så nu gäller det att slipa formen!




1 kommentar:

Per Kumlin sa...

Schyssta bilder. Du råkar inte ha fått någon på mig som man kan få?...;o)
Ja det var en del snö på banan och lite småhala ställen. Bra kört, grymt sa grisen...