måndag 17 mars 2008

Däck-Test Nr: 2

Så har även Slicksen testats! Modellen heter Perfect Moiree och är ett lätt skuret City Slicks.
Passet bedrevs i distansform och på asfalt - trodde jag! men Per hade andra planer och vips så var vi ute på Fornstigen på Ekerö! underlaget där var extremt blött och lerigt, vilket gjorde mitt däcksval mindre bra... men jag tråklade mig igenom ca 1h skogskörning med 4 kilo tryck i mina slicks. de gick, men inte speciellt bra...

Väl ut på asfalten igen så var det iaf jag som hade dom mäst konfortabla däcken! givietvis är däcken bäst på asfalt men jag tyckte att dom funkade väldigt bra på grusvägar också.
Så är slutsats av det hela är nog att Perfect Moiree är ett väldigt bra val för dom dagarna man ska åka asfalt med Mtb'n!

1 kommentar:

Anonym sa...

I skogen med semi slicks...
SMART MICKE!