måndag 30 juni 2008

Ränneslettsturen - Nissan Långloppscup

Efter ca 2 månader utan träning och med sällskap av en himla massa elaka förkylningsbakterier var jag så åter på tävlingsbanan!
Var oerhört laddad och riktigt sugen på å få köra igen. kroppen däremot protesterade ganska kraftigt mot min ivrighet att köra fort och som många gånger tidigare så vinner ofta kroppen över... ja kroppen;)

Hursom så fick jag slå av rejält på tempot efter ca 30 minuter men kom sedan igång efter ungifär en timma. väl efter två timmar var soppan slut.... järnridån hissades ner och min envishet sattes på prov. Jag slet, mer än många gånger förr och efter ca 3h30min kom jag renglades imål, Heelt pumpad!

Men de va kul endå, banan var helt grym och vädret passade mig som inget annat! RIKTIGT ösregn första halvan av loppet och sedan växlande molninghet. Mestadels stig vilket gjorde att min ovana i sadeln framkallade skavsår.... men man e tuvär van.

Nästa helg blir det XC race och då på en helt ny tävling i Västerås, ska bli riktigt skojj:)

Allt för nu,
/Micke

Inga kommentarer: